A Heed Audio olyasmi, mint a Prezi: nagyon magyar, nagyon nemzetközi, nagyon sikeres. Csak persze ők hangreprodukáló eszközökben utaznak. Új termékeiket várja a Stereophile, a What Hifi?, a Diapason d'Or, a Hifi News and Record Review. Ezerszámra adják el készülékeiket a világ piaicain, Amerikától Oroszországig, Szingapúrtól Lengyelországig. Az új hangsugárzójuk budapesti bemutatóján pedig ott vendégszerepelt egy Pointe Platinum erősítő is. És ettől Magyarország egy kicsit élhetőbb hely lett.
Bevallom őszintén, én magam nem hallottam az új Heed Audio hangsugárzókat. A bemutató előtti napon odavittem az erősítőt Huszti Zsoltnak, de épp csak letettem, már mentem is, nem akartam láb alatt lenni a bemutatóra készülődés utolsó perceiben.
A bemutatóra sem mentem el végül - egyrészt egy eszeveszetten izgalmas Gazdálkodj okosan! társasjátékban találtam magamat a gyerekeimmel, és nem akartam otthagyni, mielőtt Léda lányom megveszi a komplett szobabútort a "lakásába" 6000 forintért (na ja, mi a hetvenes években nyomtatott változatot játsszuk, amiben az étterem 40 ft, és 10 ft a mozijegy), másrészt Zsolt minden fórumon kommunikálta, hogy csak korlátozott számú látogatót fogadhatnak, szigorúan kétórás ciklusokban, mert előre felépített struktúrájú bemutatót tart. Nem szívesen vettem volna el senki helyét sem.
Így most nem tudok olyanokat írni, mennyire fenomenálisan zenélt a Platinum a Heed rendszerben. Hiszen nem voltam ott, nem hallottam. Bár szerintem nagy baj nem lehetett: az új Heed hangsugárzó kifejezetten barátságosan hajtható darab, meglehetős érzékenységgel (91 dB), kellemes impedanciamenettel, Zsolték pedig épp elég hangsugárzót építettek már ahhoz, hogy most ennél a jubileumi darabnál ne nyúljanak mellé. A Platinum meg .... hát, semmi oka nincs, hogy ilyen körülmények között ne szóljon jól.
Amiről írni akarok, az inkább a szellemiség. Az, hogy egy nemzetközileg is élvonalbeli cég meghívja a saját bemutatójára egy "konkurens" cég termékét vendégszerepelni. Mert nem azt akarja sulykolni, hogy a Heed hangsugárzók Heed elektronikákkal szólnak csak jól, hanem akár egy végső soron konkurens cég tök más műszaki bázison épített erősítőjével is. És utána a bemutatón odafigyel arra, hogy a Platinum tényleg előnyösen szólaljon meg. Még egy műterhelés ráakasztásával is elbíbelődik, hogy ne kelljen kikapcsolni és amikor rá kerül a sor, egyből a csúcsformáját adhassa. Aztán még kedvesen sztorizik is róla, hogy olyan forró a készülékház, hogy tükörtojást lehetne rajta sütni....(Na ja, Zsolt, a csöves erősítők már csak ilyenek.)
Ez gesztus volt. Az elismerés finom biccentése egy tapasztalt kollégától. Zsolt, aki azért mégiscsak a magyar hifi mezőny mérhetően legsikeresebb szereplőjévé nőtte ki magát, megengedhette magának, hogy eltérő márkanevű, a sajátjaitól eltérő műszaki hátterű termék is szerepeljen a saját rendezvényén. Hozzáteszem, ez már a második eset: idén januárban az általunk képviselt Soulines lemezjátszóknak szentelt egy önálló analóg nyílt napot. Zsolt élvezettel társalgott kint a látogatókkal az előtérben, és hagyta, hogy a demószobában (könyörgöm, a saját demószobájában!) egy akkor még vadidegen szerb konstruktőr, Igor vigye a prímet. Mert megkedvelte Igor lemezjátszóit, és megtehette, hogy ez alkalommal a saját termékei helyett ezekre irányítsa a reflektorfényt.
Vajon az üzleti élet nem lenne-e sokkal élhetőbb, nem kapna-e kevesebb menedzser infarktust ötvenegynéhány évesen, ha a piac szereplői egyszer-egyszer leülnének egymással sörözni és kibeszélni a trendeket, neadjisten az ügyfeleket, megismernék egymás üzleti filozófiáját? Ha egy kereskedő egyszer-egyszer olyan terméket ajánlana, amit ő ugyan nem forgalmaz, de tudja róla, hogy az tökéletesen megfelelne a vásárlója konkrét igényeinek? (Aztán persze számíthatna arra, hogy ezt egyszer vissza is kapja hasonló helyzetben.)
Sőt, továbbmegyek: ha a magyar politikusok végre egyszer nem rafinált karaktergyilkosságokba bonyolódnának, hanem mondjuk meghívnák az ellenzékük egy-egy politikusát valami nyílt vitára a rendezvényükre, hogy a saját értő, gondolkodó közönségük előtt magyarázza el, mit gondol és miért?
Nem tudom, a Heed jubileumi hangsugárzója mennyire jelent mérföldkövet a magyar hangzáskultúra történetében.
De az biztos, hogy tegnap óta Magyarország egy kicsit jobb hely lett.
A képekért köszönet EAR-nak. További részletek a rendezvényről és a Heed hangsugárzókról az ő blogbejegyzésében.