Pointe - csöves erősítők

Magyar fülekbe magyar high-end

Ki szeret minket?

2014. október 25. 23:52 - Szekeres Istvan (VINIL.HU)

Érdekes tanulmányozni az online statisztikákat. A Facebook oldalunk lájkjait fogom most elemezni, mert pár kattintással gyönyörű statisztikákat kapunk.

Egy év és három hónap alatt 1248 lájkot sikerült összegyűjteni. Egy ilyen réteghobbi esetén ez jó eredménynek számít, a hasonló profilú magyar cégek között kifejezetten soknak.

A Facebook által összeállított első ábra a nemek és életkorok szerinti megoszlást tükrözi.

20141025_222825[1].jpg

Semmi meglepő nincs, a lájkolók 92 százaléka férfi, de van azért 8% hölgy is, azaz körülbelül százan. Kézcsókom, hölgyeim! :-)

Az életkori megoszlás sem túlságosan meglepő, levélben, telefonon, demókon, a nyílt napon is hasonló arányokat tapasztaltunk: a lájkolóink harmada érett felnőtt (35-44 éves), negyedük fiatal felnőtt (25-34), további ötödük fiatal középkorú (45-54). Örömmel vettük, hogy a fiatal, 13-17 éves korosztályban is van 2.7 százalékunk (ez kb 33 személy - csövi, skaccok!), illetve a 65 felettiek között is van 3.5% (ez 43 személy, és ebből csak egy az édesapám).

Talán érdekesebb a következő grafikon, ahol országok, városok, és az operációs rendszerek nyelve szerint csoportosítják a lájkolóinkat:

 

20141025_222851[1].jpg

 

Az 1248 lájkolóból 1099 (88%) netezik Magyarországról - ez nem meglepő. Mint ahogy az 55 szerbiai sem (4.4%), hiszen a Pointe a magyar piac mellett Szerbiában is erősen jelen van. Az FB oldalunk kommunikációjának nyelve azonban eddig a magyar volt, csak pár napja, a weboldal szerbhorvát változatának feltöltésével lett a számuka is elérhető a kommunikációnk. A 4.4% alighanem emelkedésnek fog indulni, már csak azért is, mert a honlapon nőni fog a szerbhorvát nyelven is elérhető írások aránya, és az FB kommunikációnkat is tovább nyitjuk abba az irányba.

A 15 romániai, 10 amerikai, 8 brit és 8 német rajongónk is alighanem tud magyarul. 

A nyelvek esetében hasonlóak az arányok, magyar operációs rendszert használ a lájkolóink 85 százaléka. Brit vagy amerikai angolt további 11 százalék - ők azonban simán lehetnek magyarul beszélő felhasználók. Hogy ne menjünk nagyon messzire, én is angol kiadású Windows-t használok itt Budapest déli perifériáján, mert így hozta az élet. A szerb nyelvű oprendszerek aránya 1.3% (azaz a szerbiai IP-címről lájkolók nagyobb fele is magyar lehet), az összes többi nyelv a statisztikai hibahatár.

A legtöbb lájkolónk (30%) Budapesten él. Ez nem annyira meglepő, mint ahogy Pécs második helye sem (2.1%) - a L'Auditeur aranykorában Pécsett volt az egyik leghatékonyabb viszonteladójuk, alighanem ezt látjuk visszaköszönni a listán is. Pécs után nagyjából a lakosság arányában következik a többi magyarországi nagyváros, Debrecen, Miskolc és Szeged.

Szeged 1.6 százalékos aránya kissé csalódás, mert a Szabadkához közeli városban érzésünk szerint sokkal több ismerősünk van, mint amit a FB lájkok sugallnak. Nem mintha ez a 128 fő kevés lenne. Pacsi viszont a kaposvári és tatabányai hifistáknak, akik kellemesen felülreprezentáltak minálunk. Nagy Zdravo! a 12 belgrádi rajongónak is.

Az egyes posztok sikeréről nem lehetett fotót betenni, mert a posztok látogatottsága alapján nincs sorbarendezhetőség. Némi adatvadászattal azonban kiderítettük, hogy a legnépszerűbb posztunk a Pointe Delica erősítőt beharangozó "Új. Jó." aláírású fotónk volt tavaly júniusban, majd ezt követi a Sima 20 bemutatkozása - igaz, ezt a kettőt alaposan megtoltuk fizetett promócióval is. Fizetett promóció nélkül a legnépszerűbb posztunk a március 1-i nyílt napunk fotógalériája volt, a második ugyanennek a nyílt napnak az előkészületéről írott posztunk, szintén fényképekkel.

És a sorban itt következik Turbó nevű sziámi macskánk, aki egy prototípus Sima 20 erősítőn melegedett még valamikor tavaly karácsony tájékán, és mozgatta meg 288 akkori barátunkat.

1507831_597920513594772_801840975_n.jpg

A statisztikákban az tetszik a legjobban, hogy gyakorlatilag sikerült kívül maradni a FB lájkgyárak köreiből. Némileg féltünk attól, hogy a jól teljesítő fizetett hirdetéseink valójában annyira nem is teljesítenek jól, hanem a FB maga szívja le a pénzeinket napi 24 órában bérlájkoló maláj, thaiföldi vagy közép-amerikai rabszolgák segítségével - ez a félelmünk azonban alaptalannak bizonyult, úgy tűnik, lájkfarmok egyáltalán nincsenek jelen a Pointe követői között.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pointe.blog.hu/api/trackback/id/tr296833047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása